«Про особливості надання житлових субсидій згідно Постанови КМУ №848 з урахування змін і доповнень до чинного законодавства»

Версія для друкуВерсія для друку

Управління праці та соціального захисту населення інформує:  «Про  особливості надання житлових субсидій згідно Постанови КМУ №848 з урахування змін і доповнень до чинного законодавства»

      Аналізуючи законодавчі документи, якими керуються спеціалісти управління праці та соціального захисту населення при призначенні житлових субсидій як  за основу слід брати до уваги Постанову Кабінету Міністрів України №848 від 21 жовтня 1995 року «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива»(Далі – Постанова). У 2018 році порядок призначення житлових субсидій змінювався 5 разів.

    На що слід звернути увагу щодо призначення та виплати житлових субсидій у 2019 році.

   Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 № 1176 внесені зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848        «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива».

   З 1 січня 2019 року Урядом запроваджено монетизацію житлових субсидій громадянам. Правила призначення житлової субсидії залишилися незмінними, змінився лише алгоритм її виплати.

Монетизація мала відбуватися   у три етапи.

З роз’яснень до чинного законодавства порядок виплати субсидії наступний: з 1 січня 2019 року участь у монетизації житлових субсидій мали брати сім'ї, що звернулись за призначенням житлової субсидії вперше. Житлова субсидія повинна була надходити на їх персональний обліковий запис в  ПАТ «Державний ощадний банк України». Зазначеним банком кошти житлової субсидії  надходити  на рахунки надавачів житлово-комунальних послуг одержувача, про що одержувач мав отримати  sms-повідомлення. Залишок нарахувань оплачується громадянином самостійно. Відсутня  необхідність щомісяця сплачувати обов'язкову частку плати за кожний вид послуги. ПАТ «Державний ощадний банк України» сплачує частину нарахованої плати за житлово-комунальні послуги, в межах соціальних норм розрахованої житлової субсидії, отримувачі житлової субсидії доплачуватимуть іншу частину рахунку.

З 1 травня 2019 року монетизація охоплює  тих, хто вже отримує житлову субсидію. Для цього отримувачі субсидії у травні 2019 року зверталися до ЦНАПу райдержадміністрації та через фахівців із соціальної роботи старостинських округів Шишацької селищної ради за місцем реєстрації з новими заявою про призначення житлової субсидії та декларацією про доходи і витрати із зазначенням номеру мобільного телефону.(станом на 03.06.2019 року подано 42 заяви).

З 1 жовтня 2019 року планувалося, що запрацює повномасштабна монетизація: отримувачі житлової субсидії за результатами опалювального сезону отримають готівкою заощаджені кошти економії житлово-комунальних послуг (за умови наявності економії).

Домогосподарства, яким призначено житлову субсидію на опалювальний період 2018 – 2019 р.р., мали  отримувати її відповідно до діючого порядку – шляхом перерахування коштів на рахунки організацій – надавачів житлово-комунальних послуг.

У разі відмови домогосподарства, якому призначено субсидію на опалювальний період 2018 – 2019р.р., від житлової субсидії, призначення житлової субсидії на новий період можливе лише після подання нових заяви та декларації на наступний опалювальний (неопалювальний) сезон відповідно до пункту 22 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995№ 848.

Важливо -  вказувати номер мобільного телефону виключно заявника, оскільки вся інформація щодо надання житлової субсидії, фактичного використання житлово-комунальних послуг та ін. буде надходити на цей номер у вигляді смс-повідомлення!

! Але у лютому 2019 року Постановою Кабінету Міністрів України від 06.02.2019 №62 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» знову внесено зміни до Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848.

Вказаними змінами передбачено, що субсидія надається громадянам, які звернулися за призначенням житлової субсидії до 31 грудня 2018 р., а також тим, що звернулися після 1 січня 2019 р., але житлова субсидія їм призначена з 2018 року:

- за січень 2019 року — за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам шляхом перерахування коштів організаціям – надавачам послуг;

- починаючи з лютого 2019 року —  шляхом виплати одержувачам у готівковій формі, про що одержувачу надсилається персональне повідомлення на адресу домогосподарства(це стосується пенсіонерів).

Враховуючи викладене, громадяни, яким призначено субсидію з 2018 року, отримали у березні готівку для оплати комунальних послуг за лютий 2019 року,  відповідно, у квітні - за спожиті у березні послуги, у травні – за спожиті у квітні послуги.

Звертаємо увагу, що субсидія у готівковій формі (яка призначається на домогосподарство) виплачувалася уповноваженому представнику, на якого призначено субсидію (тобто особі, чиї дані зазначені у повідомленні про призначення субсидії).

Виплата житлових субсидій у готівковій формі було проведено:

особам, які одержують пенсії, — Мінсоцполітики через Пенсійний фонд України шляхом перерахування органами Пенсійного фонду України  коштів на пенсійні рахунки в уповноважених банках або через виплатні об’єкти АТ “Укрпошта”, де особа одержує пенсію, відповідно до укладених договорів;

особам, які не одержують пенсії, — Мінсоцполітики через АТ “Ощадбанк” шляхом перерахування коштів для здійснення грошових переказів через платіжну систему “Система термінових переказів “Швидка копійка” або шляхом зарахування на поточні рахунки, відкриті в АТ “Ощадбанк”.

Якщо аналізувати дані то кількість осіб по різновидах виплат становить:

Спосіб виплати

Примітки

Лютий 2019

Березень 2019

Квітень 2019

Кількість отримувачів Ощадбанк

 

613

810

513

 Сума до виплати, тис.грн.

 

381,87

1176,84

381,87

Кількість отримувачів ПФУ

 

1697

2028

1697

Сума до виплати, тис.грн.

 

1290,96

3327,66

1290,96

Кількість отримувачів через облікові записи

 

79

90

79

Сума до перерахунку до організації з Банку, тис.грн.

 

61,76

168,19

61,76

Проблемні питання які виникали

 

Розмежування способу отримання житлової субсидії викликало багато непорозумінь між населенням та організаціями- постачальниками ЖКП, отримувачам ЖС яким призначено починаючи з лютого 2019 року у зв’язку з неперерахуванням коштів надано попередження про припинення постачання вказаних послуг.

  Проблемним питанням стало неотримання житлової субсидії у разі смерті отримувача та відсутністю зареєстрованих членів домогосподарства –у такому випадку  субсидію повернуто до Бюджету, навіть траплялися випадки коли у березні отримувач ЖС був живий, але виплата проводилася у квітні, особа померла, використання житлово-комунальних послуг проведено, але згідно роз’яснень Мінсоцполітики не передбачено виплату згідно спадщини.

 

ОБЛІКОВІ ЗАПИСИ Відсутня можливість перерахування коштів особам, яким призначено житлову субсидію починаючи з лютого 2019 року – не заключено договір між організаціями-постачальниками ЖКП та АТ «Ощадбанк»;

 

ГОТІВКА«ОЩАДБАНК»

Виплата готівкою по деяких пенсіонерах проводиться не через Пенсійний фонд а через Банк, що стало причиною необхідності відкриття рахунків у «Ощадбанку»(виникли помилки  персональних даних), пенсіонери які не змогли самостійно з’явитися отримували по дорученню виготовленому на представника сім’ї чи працівників, які здійснюють догляд за ними.

 

ОБЛІКОВІ ЗАПИСИ

З’явилася можливість перерахування коштів до організації  по постачанню електроенергії(заключили договір з АТ «Ощадбанк»), але решта суми субсидії без перерахунку залишилася на рахунку АТ «Ощадбанк»;

 

ГОТІВКА«ОЩАДБАНК»

Вже в меншій кількості але знову виникли помилки в персональних даних пенсіонерів, що унеможливило отримання житлової субсидії разом з пенсією, отримали в відділенні АТ«Ощадбанк» та через довіреність.

  Виникає багато питань з приводу використання отриманих коштів, пенсіонери сприймають як доплату до пенсії та очікують додатково субсидію.

ОБЛІКОВІ ЗАПИСИ

Заключено договір між постачальниками послуг електропостачання, газопостачання та водопостачання, але система не налагоджена люди не отримали смс-повідомлення про суму використаних послуг та суму перерахованої субсидії.

ГОТІВКА«ОЩАДБАНК»

Вже в меншій кількості але знову виникли помилки в персональних даних пенсіонерів, що унеможливило отримання житлової субсидії разом з пенсією, отримали в відділенні АТ«Ощадбанк» та через довіреність.

  Виникає багато питань з приводу використання отриманих коштів, пенсіонери сприймають як доплату до пенсії та очікують додатково субсидію. По першочерговості кошти повинні були надходити спочатку на газопостачання потім на електропостачання але оскільки договір заключено невчасно кошти надійшли у березні спочатку на електроенергію а потім у квітні незалежно від використання перераховано на газ, яким чином кошти повернуться до отримувачів житлових субсидій на сьогодні невідомо.

    

 

Починаючи з травня 2019 року розпочато авто розрахунок розміру житлових субсидій на неопалювальний сезон.

Кому з 1 травня 2019 року необхідно подати нову заяву та декларацію для призначення житлової субсидії на наступний термін

    Згідно Положення про порядок призначення житлових субсидій житлова субсидія на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону і розраховується окремо на неопалювальний  (з 01 травня по 30 вересня) та на опалювальний сезон для домогосподарств, які використовують природний газ або електричну енергію для індивідуального опалення, житлова субсидія розраховується з 16 жовтня по 15 квітня включно. Після закінчення строку отримання субсидії органи соціального захисту населення  самостійно здійснюють розрахунок субсидії на наступний термін для домогосподарств, які отримували субсидію у попередньому періоді.

    Звертаємо увагу, що для призначення субсидії на наступний термін з 1 травня поточного року заяву і декларацію про доходи необхідно повторно подавати:

- сім’ям, яким субсидія призначалась за рішенням комісії на фактично проживаючих зареєстрованих осіб (при виключенні зі складу домогосподарств осіб, які зареєстровані в житловому приміщенні, але фактично в ньому не проживають); 

- у разі наявності у осіб, з урахуванням яких призначено субсидію, членів сім’ї (чоловіка/дружини, неповнолітніх дітей), які зареєстровані за іншою адресою;

- орендарям та внутрішньо переміщеним особам;

 - у разі зміни складу зареєстрованих членів домогосподарства та зміни у складі їх сім’ї (наприклад: хтось прописався чи виписався).

- особам, у яких на попередній опалювальний сезон була в розмірі «0» грн., які стали пенсіонерами;

-особам, які подавали заяву про припинення виплати житлової субсидії.

    Іншим сім’ям право на субсидію буде визначено автоматично, без повторного звернення.

  Кількість особових справ, які підлягали масовій реєстрації справ з травня 2019 року становила 2526, призначено 2183 сім’ям: в тому числі готівковій формі через Пенсійний фонд України-111, через АТ «Ощадбанк» -37, у безготівковій формі – 38 сім’ям. Розмір субсидії становить «0» грн.-1997 сім’ям. Змінами у чинному законодавстві згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 року  №373 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі», У пункті 14 Положення визначено, що структурним підрозділом з питань соціального захисту населення протягом 10 календарних днів з дня подання зазначених документів приймається рішення про:

відмову в призначенні житлової субсидії (у разі коли за результатами розрахунку житлової субсидії її розмір має нульове або від’ємне значення).

Виникає питання чи подавати всім особам у яких розмір житлової субсидії на неопалювальний сезон становить 0 грн. нові заяви та декларації у жовтні 2019 року, згідно роз’яснень Мінсоцполітики вказане питання перебуває на стадії розробки додаткових доповнень до чинного на звітну дату законодавства.

  Згідно проведеної роботи з  особовими  справами  по яких потрібно подавати нові заяви та декларації(призначення проведено за рішенням районної комісії) орієнтовна кількість становить 872 сім’ї яким необхідно повторно звернутися, в тому числі орендарі – 41, ВПО-12, у працездатних осіб відсутні доходи(доходи менше мінімальної заробітної плати та або несплата ЄСВ)-375, призначення у попередньому проведено на фактично проживаючих осіб 444 сім’ям.

Про що необхідно одержувачам субсидії інформувати

управління соціального захисту населення

Нагадуємо, що отримувачі субсидії протягом 30 календарних днів повинні повідомити управління соцзахисту населення про зміну:

- складу зареєстрованих членів домогосподарства та зміни у складі їх сім’ї (в такому випадку подаються нові заява та декларація);

- соціального статусу зареєстрованих у житловому приміщенні членів домогосподарства (наприклад: хтось звільнився або влаштувався на роботу, став пенсіонером);

- переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання та переліку витрат на управління багатоквартирним будинком;

- управителя, виконавця комунальних послуг, створення об’єднання;

- про наявність у будь-кого із складу домогосподарства або членів їх сім’ї у володінні транспортного засобу із дати випуску якого минуло менше п’яти років (крім мопеда) але включено причіп;

  • про здійснення купівлі або набуття права власності у інший законний спосіб на земельну ділянку, квартиру, інші товари довгострокового вжитку або оплати послуг будь-ким із складу домогосподарства або членами їх сім’ї протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням житлової субсидії (призначенням субсидії без звернення) на суму яка перевищує 50 тисяч гривень.

 

   Призначення субсидії сім’ям, які мають заборгованість з оплати за житлово-комунальні послуги

Субсидія не призначається сім’ям, які мають прострочену понад місяць заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг, загальна сума якої перевищує 20 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (340 грн.).

З метою призначення субсидії з 1 травня 2019 року  на наступний термін, у разі наявності заборгованості, необхідно терміново вирішити питання її погашення або укласти з надавачем послуг договір реструктуризації боргу.

За умови документального підтвердження протягом двох місяців сплати заборгованості або укладання договору про її реструктуризацію або оскарження заборгованості в судовому порядку, житлова субсидія призначається з початку неопалювального (опалювального) сезону. В іншому випадку субсидія призначається з місяця, наступного за місяцем, в якому громадянин вчинив такі дії.

  Станом на 30.04.2019 року кількість отримувачів житлових субсидій становила 3497 сімей, орієнтовно у травні та в подальшому у жовтні повторно подасть заяву та декларацію близько 1,5 тисяч сімей, адже  майже у кожному домогосподарстві є особи, у яких доходи менше мінімальної заробітної плати чи не сплачуються страхові внески, тому кількість звернень з заявами та пакетами документів буде зростати та у багатьох є члени сім’ї зареєстровано за іншою адресою.

3.За рішенням комісії субсидія може призначатися у наступних випадках:

- на понаднормову площу житла (збільшену не більше ніж на 30%) непрацюючим непрацездатним особам, які проживають самі(до відома, призначення на норму 75 м.кв. для 1-2 непрацюючих пенсіонерів –скасовано);

- за фактичним місцем проживання за наявності договору оренди житла та внутрішньо переміщеним особам (без укладеного договору оренди);

- на фактично проживаючих зареєстрованих осіб (в такому випадку субсидію за рішенням комісії не може бути призначено у разі, коли у члена домогосподарства або у члена сім’ї особи із складу домогосподарства відсутні доходи,  або їх розмір менше ніж мінімальна заробітна плата та/або такі особи не сплатили єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування і такі особи перебували за кордоном сукупно більше 60 днів протягом періоду, за який враховуються доходи для призначення субсидії, крім випадку, зазначеного в абзаці четвертому пункту 7 цього Положення, а також якщо працездатні особи в період, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії, документально підтвердили шляхом надання легалізованих в Україні документів набуття страхового стажу в інших країнах, з якими укладено договори про соціальне забезпечення, перелік яких розміщується на офіційному веб-сайті Мінсоцполітики). До 60-денного періоду перебування за кордоном не включаються дні службового відрядження, лікування або навчання за кордоном, що підтверджується відповідними документами.

- призначення субсидії на розділені рахунки. . Склад кожного із домогосподарств визначається на підставі відомостей, внесених до декларації. При цьому до складу різних домогосподарств у межах одного житлового приміщення (будинку) не можуть входити члени однієї сім’ї.

  Неможливо залишити поза увагою той факт, що раніше до набрання чинності Постанови, особам, доходи яких 0 чи менше мінімальної заробітної плати проводилося нарахування з до рахуванням до рівня двох прожиткових мінімумів, але зараз навіть щоб було враховано дохід на рівні трьох прожиткових мінімумів потрібно провести засідання районної комісії, але комісійні призначення не будуть системними, тільки тим сім’ям, які дійсно потребують надання житлової субсидії у зв’язку з складним матеріальним становищем сім’ї.

4. Врахування доходів для розрахунку субсидії

Субсидія розраховується на всіх членів домогосподарства. Під час призначення субсидії враховуються доходи членів домогосподарства (осіб, зареєстрованих за однією адресою), а також членів сім’ї особи із складу домогосподарства, які зареєстровані за іншою адресою.  Чоловік дружина і діти до 18 років.

Для розрахунку житлової субсидії враховуються нараховані доходи членів домогосподарства, членів сім’ї особи із складу домогосподарства, зазначених у пункті 9 цього Положення, які досягли 14-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються такі доходи.

Для розрахунку субсидії враховується дохід: за III—IV квартали попереднього року - у разі призначення субсидії з початку неопалювального сезону; за I-II квартали поточного року - у разі призначення субсидії з початку опалювального сезону;

за два квартали, що передують місяцю, який передує місяцю звернення за призначенням житлової субсидії, - у разі, коли житлова субсидія призначається не з початку опалювального (неопалювального) сезону.

У такому ж порядку розраховується середньомісячний сукупний дохід під час призначення житлової субсидії без звернення на наступний строк, а також під час розрахунку житлової субсидії на опалювальний сезон домогосподарствам, яким призначено її в минулому неопалювальному сезоні.

Житлова субсидія на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива призначається виходячи з розміру доходу осіб, за попередній календарний рік.

Розрахунок середньомісячного доходу для осіб, які отримували хоча б один із таких видів доходу, як стипендію, допомогу при народженні (усиновленні) дитини, допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, допомогу по догляду за особами з інвалідністю I і II групи внаслідок психічного розладу, допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю, тимчасову державну соціальну допомогу непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, здійснюється шляхом ділення загальної суми сукупного доходу за період, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії, на кількість місяців, у яких його отримано.

Для фізичних осіб — підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, до сукупного доходу за кожний місяць враховується: для платників єдиного податку І групи - одна мінімальна зарплата; ІІ групи - дві мінімальні зарплати; ІІІ групи - три мінімальні зарплати. Система оподаткування та група платника єдиного податку для спрощеної системи оподаткування визначається на початок місяця, з якого призначається житлова субсидія. Тобто, якщо ФОП на 01 липня 2019 року була 1 група, а на перше травня 2019 року(це місяць, з якого призначається субсидія на неопалювальний сезон) була вже друга група то дохід буде враховано на рівні двох мінімальних заробітних плат, а не однієї.

  У разі призначення житлової субсидії з початку опалювального сезону доходи у вигляді пенсії враховуються в розмірі нарахованої пенсії за серпень поточного року, а в разі призначення житлової субсидії з початку неопалювального сезону доходи у вигляді пенсії враховуються в розмірі нарахованої пенсії за березень поточного року. У разі призначення житлової субсидії не з початку опалювального (неопалювального) сезону враховується розмір нарахованої пенсії за місяць, що передує місяцю, попередньому до місяця, з якого призначається житлова субсидія.

-Для розрахунку житлової субсидії враховуються доходи членів домогосподарства, членів сім’ї особи із складу домогосподарства(чоловік, дружина і діти до 18 років незалежно від місця реєстрації та фактичного проживання), які досягли 14-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються такі доходи. На цьому питанні слід зауважити, що нарахування житлової субсидії неможливе, якщо не виготовлено паспорт на дитину, яка досягла 14 річного віку станом на 01.07.2018 року.

Під час призначення житлової субсидії враховуються такі доходи:

заробітна плата після сплати податку на доходи фізичних осіб;

пенсія;

стипендія;

соціальні виплати, які призначаються структурним підрозділом з питань соціального захисту населення;

допомога по безробіттю, інші страхові виплати, які призначаються фондами соціального страхування;

грошові перекази, отримані із-за кордону(зміни внесено у 2019 році);

інші доходи.

   До сукупного доходу домогосподарства не включаються такі соціальні виплати:

частина допомоги при народженні дитини, виплата якої здійснюється одноразово;

частина допомоги при усиновленні дитини, виплата якої здійснюється одноразово;

одноразова винагорода жінкам, яким присвоєно почесне звання України “Мати-героїня”;

державна соціальна допомога на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;

допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування;

щомісячна адресна допомога внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

До сукупного доходу також не враховуються:

аліменти, отримані на дітей;

сплачені аліменти (за умови документального підтвердження фактичної сплати);

спеціальна бюджетна дотація за вирощування молодняка великої рогатої худоби, який народився в господарствах фізичних осіб;

доходи від розміщення депозитів;

оплата праці членів виборчих комісій, а також осіб, які залучаються до роботи в комісії, у тому числі в день голосування, дні встановлення підсумків голосування та результатів виборів;

допомога громадських та благодійних організацій;

допомога на поховання;

одноразова допомога, яка надається відповідно до законодавства або за рішеннями органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності;

вартість безоплатно отриманих санаторно-курортних путівок, технічних та інших засобів реабілітації, в тому числі грошова компенсація вартості за самостійно придбані технічні засоби реабілітації;

суми, які виплачуються в порядку відшкодування шкоди, заподіяної працівникові за ушкодження його здоров’я, що пов’язане з виконанням ним трудових обов’язків.

 

Важливо:  Житлова субсидія не призначається (у тому числі на наступний період), якщо:

1) опалювана площа житлового приміщення перевищує 120 кв. метрів для квартир у багатоквартирному будинку, 200 кв. метрів для індивідуальних будинків (крім житлових приміщень дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей, багатодітних сімей, сімей, у яких на початок місяця, з якого призначається субсидія, проживають троє і більше дітей, з урахуванням тих, над якими встановлено опіку чи піклування);

2) будь-хто із складу домогосподарства або член сім’ї особи із складу домогосподарства має у своєму володінні транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації і з дати випуску якого минуло менше п’яти років (крім мопеда), включно причіп.

При цьому не враховуються транспортні засоби, одержані безоплатно чи придбані на пільгових умовах через структурні підрозділи з питань соціального захисту населення, у тому числі за рахунок грошової допомоги на придбання автомобіля.

Наявність (відсутність) у власності або володінні зазначених осіб транспортних засобів зазначається у декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії. Якщо право власності або володіння на транспортний засіб набуто під час отримання житлової субсидії, громадянин, якому призначено житлову субсидію, протягом 30 календарних днів зобов’язаний повідомити про це структурному підрозділу з питань соціального захисту населення незалежно від розміру вартості транспортного засобу;

3) у складі домогосподарства або у складі сім’ї члена домогосподарства є особи, що досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії (далі - особи, доходи яких враховуються під час призначення житлової субсидії), і в цьому періоді:

за інформацією ДФС, Пенсійного фонду України, у них взагалі відсутні доходи, які враховуються під час призначення житлової субсидії; або

нарахований середньомісячний сукупний дохід менший, ніж розмір мінімальної заробітної плати, встановленої на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії; та/або

ними або за них не сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому від мінімального, сумарно протягом трьох місяців у періоді, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії (крім випадків, коли наявна заборгованість роботодавця із виплати заробітної плати та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за цих осіб).

Житлові субсидії у випадках, передбачених абзацами другим - четвертим цього підпункту, призначаються, якщо особи, доходи яких враховуються під час призначення житлової субсидії, протягом такого періоду:

навчалися за денною формою навчання у закладах середньої освіти, професійно-технічних навчальних закладах, закладах вищої освіти або зареєстровані у службі зайнятості як безробітні і в цей період навчалися в центрах професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості;

отримували хоча б один із таких видів доходу, як пенсію, стипендію, допомогу при народженні (усиновленні) дитини, допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, допомогу по догляду за особами з інвалідністю I і II групи внаслідок психічного розладу, допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю, тимчасову державну соціальну допомогу непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, допомогу по безробіттю;

4) будь-хто із складу домогосподарства або член сім’ї особи із складу домогосподарства протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням житлової субсидії, чи у разі призначення житлової субсидії без звернення здійснив купівлю або іншим законним способом набув право власності на земельну ділянку, квартиру (будинок), транспортний засіб (механізм), будівельні матеріали, інші товари довгострокового вжитку або оплатив (одноразово) будь-які послуги (крім медичних, освітніх та житлово-комунальних послуг згідно із соціальною нормою житла (в тому числі понаднормової площі житла у випадку, зазначеному у пункті 5 цього Положення) та соціальними нормативами житлово-комунального обслуговування) на суму, яка на дату купівлі, оплати, набуття права власності в інший законний спосіб перевищує 50 тис. гривень;

5) структурним підрозділом з питань соціального захисту населення отримано інформацію про наявність простроченої понад місяць (на дату надання такої інформації) заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день звернення за призначенням житлової субсидії (крім заборгованості за послугу з постачання та розподілу природного газу, що нарахована виконавцем комунальної послуги з посиланням на рішення суду щодо норм споживання природного газу побутовими споживачами у разі відсутності лічильників газу та у зв’язку з приведенням об’ємів використаного природного газу побутовими споживачами до стандартних умов, а також заборгованості, що виникла у зв’язку з тим, що управитель, об’єднання, виконавець комунальних послуг не уклали договору з АТ “Ощадбанк” (його установами) для перерахування сум житлових субсидій у грошовій безготівковій формі).

Відповідна норма не застосовується під час призначення субсидії громадянам на наступний період у разі, коли Мінсоцполітики не забезпечено фінансування житлових субсидій таким громадянам у грошовій формі;

5-1) громадянин не повернув надміру перераховану (виплачену) суму житлової субсидії за попередні періоди її одержання на вимогу структурного підрозділу з питань соціального захисту населення або не сплачує суми до повернення, визначені відповідним структурним підрозділом з питань соціального захисту населення;

7) у складі домогосподарства або у складі сім’ї члена домогосподарства є особи, які, за даними Єдиного реєстру боржників, мають заборгованість за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів понад три місяці (крім осіб, які є алко- або наркозалежними, що підтверджується довідкою від лікаря, та осіб, що перебувають у місцях позбавлення або обмеження волі, під домашнім арештом).

   Житлова субсидія у випадку, передбаченому підпунктом 5 цього пункту, призначається з початку опалювального (неопалювального) сезону за умови документального підтвердження сплати заборгованості або укладення договору про її реструктуризацію, або оскарження заборгованості в судовому порядку (ухвали про відкриття провадження у справі) протягом двох місяців з початку такого сезону, в іншому випадку - з місяця, наступного за тим, в якому до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення надійшло документальне підтвердження сплати заборгованості або укладення договору про її реструктуризацію, або оскарження заборгованості в судовому порядку (ухвали про відкриття провадження у справі).

 

  8. Щодо соціальних нормативів  Управління праці та соціального захисту населення Шишацької райдержадміністрації надає інформацію:

 

    Соціальну норму житла для надання субсидій встановлено у розмірі 13,65 кв. м площі на одну особу та додатково 35,22 кв. м на домогосподарство, тобто 48,87 кв. м на одну особу.

У зв’язку з зміною норми куб.м. на 1 м.кв. житла (див.табл.)

Послуга

Норма з 01.10.2014 по 30.04.2016 року

Норма з 01.05.2016 року по 18.08.2017 року

Норма з 19.08.2017 по 30.04.2018 року

Норма з 01.05.2018 року та діюча по даний час

Норма з 01.05.2019 року та діюча по даний час

На опалення

7 м.куб. на 1 м.кв. площі*коригуючий коефіцієнт(в опалювальний період)

5,5 м.куб. на 1 м.кв. площі*коригуючий

коефіцієнт(в опалювальний період)

5 м.куб. на 1 м.кв. площі*коригуючий коефіцієнт в опалювальний період 1,078)

4,5 м.куб. на 1 м.кв. площі*коригуючий коефіцієнт в опалювальний період 1,078)

4,0 м.куб. на 1 м.кв. площі*коригуючий коефіцієнт в опалювальний період 1,078)

На газову плиту(приготування їжі і підігрів води)

9 м.куб на одну особу

7,1 м.куб на одну особу

5,4 м.куб на одну особу

5,4 м.куб на одну особу

5,4 м.куб на одну особу

На газову плиту і водонагрівач(у разі подання відповідної інформації про наявність у житловому будинку водонагрівача)

18 м.куб. на одну особу

14 м.куб. на одну особу

10,5 м.куб. на 1 особу

10,5 м.куб. на 1 особу

10,5 м.куб. на 1 особу

 

 Постановою передбачено застосування регіональних коригуючих коефіцієнтів до соціальних нормативів користування послугами газопостачання та електропостачання для індивідуального опалення (додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 № 409), для Полтавської області коригуючі показники для розрахунку розміру витрат електричної енергії, природного газу та інших видів палива на потреби опалення становлять: для індивідуальних житлових будинків(1-2-поверхові будівлі - 1, 073), для багатоквартирних житлових будинків(будівлі на 3 і більше поверхів – 0,783).

             Також важливо зазначити, що сума субсидії, перерахованої (виплаченої) надміру внаслідок свідомого подання громадянином документів з недостовірними відомостями або неповідомлення громадянином про вищевказані зміни повертається за вимогою органу, що призначив субсидію після проведення виплат готівкою особисто отримувачем житлової субсидії на розрахунковий рахунок Міністерства соціальної політики України, оскільки відсутня можливість зняття відповідних сум з особових рахунків отримувачів субсидії на підприємствах –надавачах житлово-комунальних послуг. Питання про порушення чинного законодавства та зловживання з боку населення існує, адже під час перевірки особових справ виявлено масу порушень, які населення допустило при первинному заповненні заяв та декларацій та не повідомили про зміни, які вплинули на право на отримання житлової субсидії під час її отримання. Сума зняття становить від 500 грн. до 15000 грн.

            Залишилася норма чинного законодавства по субсидіях- повернення невикористаної суми субсидії до бюджету:

   Після закінчення опалювального (неопалювального) сезону невикористана сума житлової субсидії, яка надавалася не у грошовій формі, повертається управителем, об’єднанням, виконавцем комунальних послуг до державного бюджету в повному обсязі на підставі акта розрахунку загального обсягу невикористаних сум житлової субсидії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

При цьому не передбачено монетизацію частини невикористаної суми субсидії для відшкодування витрат на оплату послуг з газо-, електропостачання для індивідуального опалення.

     Управлінням праці та соціального захисту населення проводиться постійно інформаційно-роз’яснювальна  робота шляхом проведення нарад, розміщення на веб-сайті райдержадміністрації , районній газеті «Сільське життя».

  За додатковою інформацією звертатися за тел.91-3-47

 

 

 

 

Наверх ↑